Nongtic och andra galna thais!

Ok nu var det gjort, jag laddade, jag gjorde det o jag har aterhamtat mig hyfsat tycker jag.

Den 16 Dec gick jag forsta matchen har i landet med armbagar o fem ronder. Det var helt sjukt kul! Och jag vet inte var jag ska borja for att beratta allt jag larde mig om fighting, om mig sjalv o sa mycket annat nar jag gjorde det. Sammanfattningsvis kan man val saga att det ar stor skillnad pa thailand o Sverige.

Nar jag forst kom in i ringen var jag lite for lugn o avvaktande. jag trodde att det skulle vara en rond av sabai sabai som det ar med alla killmatcher men det var lite skillnad med Nontic. Sa forsta o andra rond gick sadar men tredje o framat var ok o sen bra. Dessvarre sa blev det anda en forlust, huruvida anledningen var min tvekande inledning, hennes effektiva pushkicks (eller att jag inte blockade dom) eller ett rent bettingbeslut star fortfarande oklart men sakert ar att jag ar mycket nojd med min insats. Jag hade kul o det jag har sett av matchen ser helt ok ut.

Under matchen gang upptackte jag dock (den harda vagen) annu en valdigt stor skillnad mellan Thailand o Sverige. Nar jag efter avslutad forsta rond gick till mitt corner vantade inte nagot svenskt pepp-talk eller klapp pa ryggen eller varma ord. Istallet skrek min tranare pa mig allt jag hade gjort fel konstant under hela rondvilan. Det var en minst sagt omstortande upplevelse men det var absolut inget illa ment med det, det var hans satt att fa mig att kampa hardare nasta rond, och ja aven om lite mer konstruktiva rad kunde vara valkommet i forsta fighten sa maste jag anda saga att det funkade definitivt.

Viktigaste lardomen fran min forsta match ar att alla joggingrundor med bara jag o soluppgangen har betalat sig. Efter avslutade fem ronder visade det sig att jag hade sparat alldeles for mycket, jag var inte trott o infor nasta match vet jag att jag kan kora pa for fullt fran borjan.

Den 6e jan ska jag rematcha samma thai igen o denna gangen ska jag ta henne, jag vet att jag kan om jag bara vill, jag ska leta fram annu lite mer fightingspirit denna gangen!

Och for alla som har nagon som helst tanke pa att fightas i thailand ar mitt anda rad GOR DET! armbagar o fullkontakt spelar ingen roll, det ar bara sa sjukt roligt anda! Blamarkena kommer inte forran efter matchen anda...

/A

Kommentarer
Postat av: Helene

Åh vad jag saknar att träna med dig nu Anna!
Första gången avklarad och "det viktigaste är att fightas, sen är det en bonus om man vinner".
Fast är klart att du skall satsa på att vinna nästa gång. Nu vet du ju vad som krävs och att du har det(inkl fighting-spirit!)
ust go for it now, å sen har du ju såklart mig som väntar otåligt på dig härhemma...;).

2007-12-27 @ 17:14:43
Postat av: Johanna

Hej. Vad roligt för sig. Klart du kommer vinna nästa gång ;) Hoppas du haft en mysig jul och så, ha en jätteskoj nyårsafton. Kramar Johanna.

Ps. Det tokregnar här hemma hela tiden. Jag saknar värme!

2007-12-27 @ 18:58:54
URL: http://johannahellberg.blogg.se
Postat av: kristin

Grymt att du gjorde det! och dessutom upptäckte ännu en gång hur kul det är att fightas "på riktigt". När jag skriver detta har du antagligen gått nr 2, ska bli kul höra ännu ett refferat från thailändsk ring.
Blir jättepeppad nu på match, imorrn börjar träningen igen efter välbehövligt mentalt jullov. Hörs!

2008-01-07 @ 23:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0