Statuscheck: Personligheter och erfarenheter

SKÖNA LIRARE:


Vivian: "I just don't like being punched in the face, it feels as if I just wanna kill someone"

Min helt fantastiska amerikanska träningskompis. Hon är inte alltid den mest hängivna nakmuayen kanske men hon är grym att hänga med. Hon kanske ska fightas samma dag som jag men har inte riktigt bestämt sig än, hon har inte så mycket sparringvana så hon tvekar lite på det. Hon är tjejen som lyckas kombinera revisorsarbete, new-ageintresse/utövning och en historia ino parttime-military i USA, mycket speciell person.


Charlie: "I just can't get these bluddy kicks!!!"

Min lika fantastiska nyfunna engelska vän. Hon är så sjukt rolig att hänga med. Hon har också flyttat in på gymet så vi umgås väl typ konstant. Hon är tjejen man drar med om man vill åka till had rin, gå ut, dansa sjukt mycket o sen ändå komma hem hyfsat i tid för att hon inte vill gå hem själv för det var så mycket hundar på resorten där hon bodde. Hon har rest i Laos, Kambodja, Vietnam och bryr sig fortfarande om vad hon klär på sig och att sminka sig på kvällarna o så. Definitivt inte tjejen som jag skulle bli kompis med spontant hemma men hon är helt fantastisk, jag är så glad att vi har funnit varandra!


Dave o Peter: "..............."

Nya killar på gymet, började denna veckan. Jag har definitivt vant mig vid engelskan nu men nu rör vi oss in i en helt ny dimension. Det handlar om irländsk och skotsk accent och Vivian o Charlie har minst lika svårt som jag att förstå dom. Dom är sköna lirare dock, har kört lite olika kampsporter innan, framförallt Dave är rätt grym på boxningen. Riktigt motiverade och motiverande killar som är här bara för att träna men är också assköna att hänga med. Ja o så sparringen förstås, grymt kul!


Kek (Kaoponlek): "Anna Ba!"

En av fightersarna här o en riktigt shyst kille. Med shyst menar jag rolig att leksparras med o simultant försöka prata thai o engelska med. Med shyst menar jag inte låter bli att sparka folk i huvet o så eller slå dom när dom sitter o lindar sina händer. Basicly slåss o sparkas han mer än han pratar för han är ganska blyg men han är hur skön som helst.


Ning (Chalempon): "AAAAAAAnna!"

Fighter nummer två. Han är sjuk för tillfället så han har inte fightats på ett tag, eller j typ en vecka så han går mest runt o retas men han är också killen som lär Charlie köra moped/motorcykel o fixar popcorn till oss på matcherna. Snäll kille o skrattar alltid, en typisk thai helt enkelt.


Must (Namsaknoi): "Not eh eh, make fueling! (feeling)"

The professional, även ökänd som hellre-än-bra-sångare till random thaihits i gymet. Han är  helt grym tränare, när han inte är morgontrött, o sjukt kul att clinchas med. För alla er därhemma som trodde att jag var lite moody skulle ni träffa den här killen, tror till och med att han även är lite sämre än jag på att ha fel... Har dock aldrig tränat med någon med ett så odödligt smile när han fightas. Han ler alltid o ibland är det irriterande att slå någon som ler men större delen av tiden får det bara en att orka sisådär sjuttielva fler ronder än vad man normalt skulle gjort.


Peter-popcorn (Nä jag vet inte hans riktiga namn: "Do you know Jesus?"

Någonstans i Vivians liga av speciella kombinationer figurerar den här killen. Han är polis, flitig gymbesökare, väldigt kristen, popcornförsäljare på fighterna och supertrevlig. Mm jag vet att det låter som en otrolig kombination o kanske rent av lite läskig men han är så trevlig så jag faktiskt funderar på att hänga på till kyrkan nån söndag (helig vilodag utan muay thai) bara för att kolla in det. Det är ju trots allt adventstider...


NYA ERFARENHETER:

  • Jogging är inte bara ett måste, det kan vara rätt kul med i rätt sällskap och med lite uthållighet så man faktiskt överlever utan värre trauman
  • Om du sparras med en kille som har kört boxning i några år; fokusera INTE på boxningen, det går inte så bra då, så fort du gör någonting gymnastiskt med ben över midjehöjd dock händer det bättre grejer
  • Tro inte att du kan sova om någon annan är vaken på gymet, den som vaknar först sätter på tvn på högsta volym o sen är dagen igång.
  • Thonsala är en liten by/stad o hälften av alla som bor här är muay thai-tränare eller fighters så därför: bli INTE full o starta ett bråk på en fightnight (inte egen erfarenhet dock, man kan lära sig av andras med)
  • Thai-sweets som mest består av olika former av kokos, ris och socker är helt oemotståndliga, speciellt på kvällen efter fyra timmars träning.
  • Om du träffar på någon som är skitfull och beter sig allmänt illa är chansen fifty-fifty att ni delar språk, det är nämligen alltid engelsmän eller svenskar (jag o Jo för statistik).
  • Om du bara ser tillräckligt målinriktad ut, försöker nå med några krokar o ett (förmodligen alldeles för) gott självförtroende kan du få även två meter långa skottar att spring runt ringen i guard när ni sparras.
  • Pad thai kan man inte tröttna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0