med hård träning och 6oz handskar så...

vet att jag har varit dålig på att uppdatera ett tag nu men här kommer nytt och förklaringen till varför...

För ca en vecka sedan frågade PeeKhrue (min promotor) om jag ville matcha på Samui. OM jag ville, svarade att jag behövde typ två veckors träning till för att vara i form och ett telefonsamtal och några minuter senare hade jag match inte mer än en vecka bort, vilket var igår.

Trots att tiden blev lite knapp så var uppladdningen till matchen superbra. Det är sköna killar (ja för tillfället bara killar) som tränar på gymet och Daniel, min norska kompis hade fått match samma kväll så vi kunde peppa varandra en hel del. Stämningen på gymet har varit helt toppen det senaste, kanske inte alltid den mest seriösa men jag tror att om man bara håller koll på sin cardio ändå så är nog lekandet det bästa sättet att lära sig på.

Även om det kanske innebär att bli kastad i golvet i clinchen gång på gång av sin tränare trots att han har en hand på ryggen... suck :)

Matchdagen var en utdragen historia som innebar tidiga morgonfärjan till samui, för att kunna ha med bilen o hela gänget, och sedan spridda skurar av sömn och mat under dagen för att slutligen anlända till chaweng stadium. Grymt fin stadium och väldigt seriöst arragemang. Dock blev det knockouter i tre av de matcher som var innan min så efter en extremt snabb massage och ingen som helst uppvärmning eller skuggboxning var det dags att gå in i ringen.

Min känsla inför matchen var bra, jag var rätt så nervös men mer på ett fokuserat sätt än skrämt. Och så blev även matchen, fokuserad och målmedveten. Jag ska ärligt erkänna att efter sm har jag haft mina tvivel på mina tävlingnerver men igår suddades dom ut. Jag gick faktiskt bara in och levererade de slag och tekniker jag hade planerat. Motståndaren var mycket bättre än de jag fightats mot tidigare, även om hon kanske inte hade så mycket kraft i sina tekniker. Resultatet: Knock-out i 3e ronden (vänster krok). Det var långt ifrån perfekt men lika långt över förväntan.

Nu blir det en eller två dagars vila för att läka lite blåmärken på benen och sedan tillbaka i träning igen tror jag för att kunna fightas igen den 11e som planerat. Jogging är vad jag behöver!

/A

Kommentarer
Postat av: Johan

Dee mac maa! Skönt o slippa gå alla ronder :P

Måste ju bli Nong tum nästa om du ska få nåt motstånd, eller?

2008-07-04 @ 11:02:50
Postat av: jag

tackar tackar! mm var ju lite sugen pa att ga ut sa jag avslutade det snabbt haha. ja vi far val se, the sky is the limit haha

2008-07-04 @ 14:51:01
Postat av: Linn

Grattis till knocken Anna! Nu e man ju skiträdd för att sparras mot dig när du kommer hem! ;) Jag e lite avundsjuk! Ha det underbart! Kram

2008-07-09 @ 11:48:50
Postat av: Anonym

tackar tackar linn, men det behover du nog inte vara, jag kommer nog fortfarnde ga pa din fint Kna/slag varje gang haha

2008-07-16 @ 16:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0