Det är bara hundarna som är nya

(Bloggen övergår än en gång till att utgöra en kombinerad tränings- och resedagbok. Jag är återigen tillbaka i mitt älskade thailand för en tioveckorsperiod av thaiboxning. Håll tillgodo!)

Efter att bara ha kommit till ön, gått en liten sväng om motorcykelstället och sen till gymet så slår det mig att allt här är som förut, allt är som det ska. Efter att ha väckt Must och han svarat "fan också" (ja på svenska) och sagt något om sveriges landskamp i fotboll så känns allt som det ska.

Hela min första dag gick åt till en massa hejande på gamla bekanta, en himla massa förklaringar om hur länge jag ska stanna (på stapplig thai), och förstås sparka och sparkas av (min thailänska lillebror) Kek.

För er som känner mig behöver jag inte skriva mer än såhär för att ni ska förstå att jag stortrivs. Återseendet av mitt paradis och alla mina vänner här har varit helt fantastiskt. Förutom att gatuhundarna är nya så känns det som tiden stått stilla här, på ett varför-ändra-på-ett-vinnande-koncept-kind of way, flyttade till och med in i samma rum i gymet.

Vad gäller träningen så har jag bara hunnit med ett pass än men det kändes skitbra, sparrade en del med några killar här och fick sjukt mycket beröm för min stil. Det var väldigt kul faktiskt för jag vet att jag var förtjänt av det berömet. Jag hade verkligen en bra dag, och jag har tänkt att ha många såna framöver.

Om allt går som det ska så blir det hårträning en månad nu för fight den 11e här på koh phangang och sen vidare till Phuket.

over n out
/A

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas du får det jättebra där nere! Njut!

2008-06-12 @ 18:26:43
URL: http://johannahellberg.blogg.se/
Postat av: David

Gött för dig Anna.

Vi tänker på dig och jag hoppas vi ses i höst.

Kram

2008-06-12 @ 23:08:32
URL: http://www.dejvan.blogspot.com/
Postat av: anna

tackar tackar, det ska jag! ja det gor vi sakert david, stannar du pa socionom eller blir det folkis?

2008-06-13 @ 14:49:07
Postat av: affe

min ninja flicka!



jag glädjs at dina ord! är fortfarande pa min resa och den är fantastisk och omvälvande och alldeles alldeles underbart vemodig förvirrande och galen! och välbehövlig.saknar dig och sverige enormt men är sa lycklig över att resan sätter ihop mig pa ett sätt som behövts och att du är i ett paradis som du borde fa vara i jääämt!



min kärlek och den största revolutionen till dig!( och nu vet jag att den revolutionen är möjlig...jag har fatt se min utopi i berlin...jag är kär bortom revolution älskade)

2008-06-13 @ 22:19:31
Postat av: Heléne

Jag é avis Anna!

Hur ska jag överleva hela sommaren utan dig å med bara en bråkdel så mkt thaiboxning som jag nu vant mig vid!?

Men jag önskar dig verkligen ett par underbara månader, ta vara på tiden nu. Kör hårt men kör inte sönder dig, get ready for fights och ha kul!

Å uppdatera bloggen ofta så man kan ha koll på dig...:)

Puss&Kram

2008-06-13 @ 23:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0