lufttryck och lustgas

Jag tänkte på hur det är att flyga. Jag menar resa med flygplan. Att lyfta, lyftas från sina bekymmer. Luftmolekylerna makar lite på sig och trycket minskar på dina trumhinnor och på dina axlar, en lättnad, ett rus, en lyckokänsla.

På samma sätt ökar trycket när planet går in för landning, trumhinnorna blir konkava och lämnar lite mindre utrymme för hjärnan att andas. Kroppen känns lite tyngre i sätet och även om du har landat precis där du vill vara väntar alltid nån bars tryck på dig utanför.

/A

Kommentarer
Postat av: David

Landningar är hemska. Min senaste var nog lite extra hemskt. Kändes som att en säck knöts kring mitt huvud riktigt hårt, och ända fram till kvällen knastrade det otrevligt i öronen.
Att flyga är rent tidsmässigt en lyx, men det är samtidigt väldigt obekvämt.

2008-04-06 @ 02:53:52
URL: http://dejvan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0